tisdag 19 februari 2019

Oroliga dagar och nätter

Ibland är det en förbannelse att kunna gå och kolla vad t.ex. blodproven givit för resultat. Jag var till labbet i morse och resultaten finns redan att kolla på Kanta. Visst jag är ingen läkare, men det jag ser är aningen oroande. Jag har redan blodsockervärden som seglar pga den kortison jag fått och som inte hålls i schack utan medicinering. Nu har jag också förhöjda sköldkörtelvärden och väldigt låga lymfocyter. CRP ligger på gränsen. Nu ska jag då vänta 1,5 vecka för att få veta mera, suck. Jag hoppas jag har fel, men det verkar som om strålbehandlingens bieffekter börjar slå till. Jag tycker så illa om hela denna kontroll, den måste göras, men då det påverkar mig så starkt. Jag sover nu redan riktigt tokigt, och jag orkar knappast hemskt många nätter med såhär lite sömn. På fredag nästa besök då, datortomografi och ultraljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar