fredag 6 mars 2020

Dags igen

Ja, då var det den tiden på året igen. Årskontroll. Började med labbet den 28.2. Nu när vi bor nästan granne med Åbolands sjukhus, tänkte jag testa det labbet. Enkelt att boka tid via nätet, och jag fick morgonens första tid. Snabbt dit, och snabbt ut, mycket behändigt.


Följande veckas måndag var det dags för mammografi och ultraljud. I år gjordes ingen kontrast-CT mera, den görs vid behov. Mammografin gjordes först av en sköterska och när hon var klar, fick jag lägga mig på en brits för att vänta på en läkare för ultraljudet. Hon sa att det bara skulle ta några minuter att vänta medan läkaren kollade mammografins bilder. Efter 20 minuter och ingen läkare hade mina nerver redan tagit över och målat upp bilder om cancer #2. Hon kom och sade att allt var ok. Puust, vilken bergochdalbana....Ultraljudet var också ok, så nu väntar jag på läkarbesöket på måndag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar